1(888) 490-4009
Call Now! 1(888) 490-4009

Read what people are saying
about Precision Garage Door

Precision Garage Door of New Jersey
has received 16 reviews, averaging 1.00 Stars:
Review:

Please dont push people to buy services that they don't need, I can certainly feel for the technician since its probably his job to bring bag of $$$$ back to you and he try his best to oversell, not a good business practice in my book.
Noman Awan
Tim Service Provided:
Garage Door Repair
Residential Technician:
Review:

I was very disappointed and was charged for a service call though no service was required. I explained to the call rep that I was a new homeowner and the garage doors stopped working and I wanted to have someone come out and tell us what our options were to have done. We were charged for a service call thought this was incorrect. Being new to the home owning, I probably incorrectly called it a service call as I didn't realize that this was a specific thing indicating a charge. Overall, I wish that the call rep would have actually heard what I was explaining that I needed and recognized this as an estimate instead. In writing this review, I have to select something in the box "Service Performed*:" as it has the asterisk next to it in order to submite but I reiterate, no service was performed.
Meghan Childs
Jackson S Service Provided:
Install Garage Doors
Residential Technician:
Review:

I give you the worst review. If fix my garage door two weeks ago and it broke down again and you told me you could not come out immediately and my car is trapped in my garage and the schedule could not be adjusted to accommodate me
Gina Longarzo
A Response from: Doug

MS. Longarzo, We are so sorry we were not able to provide the 24 hr service you were looking for. Unfortunately due to the snow storm we got backed up on our schedule. Please accept my apology.

Kevin S Service Provided:
Garage Door Repair
Product:
Garage Door Opener
Residential Technician:
Review:

The firm is generally professional and attends appointments on time although does not respond to complaints. The technician who showed up appeared not to be not familiar with a standard, basic Genie door opener and how to trouble shoot a reported problem (including asking for help from others). Furthermore, despite determining that the motor worked, the technician attempted to upsell by recommending to install a new replacement motor, at significant and unexpected cost.
Chris Nuttall
A Response from: Doug

Chris, Because your review came in with a first name only it is impossible to identify you in our data base. How do I respond to this complaint? I am the owner of Precision Door and would like to discuss this with you. How old was the opener? Does it make sense putting money into an old opener especially if it doesn't meet ul325 compliance? If the motor worked why did you call us? I'm not saying we did right by you or not because there is to little info to determine. Please call me at 888-490-8700

Service Provided:
Garage Door Opener Repair
Product:
Cables
Review:

Unbelievable. Tried to sell me a bag of doorknobs. Chimneys weeps. Got it fixed elsewhere. Avoid this place
Elliot Frey
A Response from: Doug

Dear Elliot, I am not sure you have reviewed the correct company. This is a garage door company and we do not sell doorknobs.

Service Provided:
Garage Door Repair
Product:
Garage Doors
Review:

Not too happy, although I had a great experience years ago which is why I called again, my experience was not so good this time. I felt like I was ripped off. Had garage repaired on Monday, new springs, cables and rollers for $715. Today my garbage door stopped working and the repair person said that it required a new circuit board which cost another $279. I wonder why the board which had no problems previously went after the repair. I am almost certain I would have gotten a better price elsewhere but I trusted Precision not to make me feel ripped off, I will make sure I make note of this on Angie
Manfred Morales
A Response from: Doug

Dear Mr. Morales, Thank you for taking the time to review our company. Your feedback is greatly appreciated. We are always happy to service our repeat customers from years back. I'm sorry you had the opener go out right after we rebuilt your door. I can understand your frustration. Unfortunately the timing on this can make someone feel that it happened due to our repair. We appreciate your business and want it again in the future. We will be willing to replace the bad circuit board at cost . Please call me at 1888-490-8700.

Service Provided:
Garage Door Opener Repair
Product:
Opener
Review:

The technician who showed up was very courteous and helpful. Due to the problem, I did have to give him some assistance with the door. The cost was quite a bit more than I anticipated, I only needed springs replaced and it was over $500. I could live with the cost except, the repair was done the day before I left town so I did not have a chance to see it working. When I returned from my trip the door failed after only 3 uses. I am calling them back and we will see how tit goes.
Michael O\'Keefe
A Response from: Doug

Dear Mr. O'Keefe, Thank you for taking the time to review our company. I am glad you had a good experience with your technician, Kevin. I appreciate your frustration with the door malfunction. Thank you for your business. At this point I know we have been out and rectified the situation. So sorry for the problem.

Kevin S Service Provided:
Broken Garage Door Spring Repair
Product:
Springs
Residential Technician:
Review:

The response was immediate as advertised and the service technician was very professional. However, do your research before choosing this company as their mark up on parts in 100 percent plus. Educate yourself and get several competing quotes. Check www.angieslist.com for contractor reviews.
John Gray
A Response from: Whitney

Dear Mr. Gray, Thank you for taking the time to review our company. I am glad we were able to respond to your garage door needs promptly and professionally. I find your advice to check Angies list very interesting. If you spend the money on Angie's list I think doing your research is a great idea. While searching for garage door contractors you would come across Precision Door and see we have won the SuperService award on Angie's list for the last three years. There is no other garage door company that has that kind of track record. The cheapest way to get anything in a home fixed is to do it yourself. If you decide to call a lower cost garage door contractor make sure they are licensed to work in the state of NJ and are a fully insured company with workers comp, liability insurance, automobile insurance as well as an umbrella policy. You may not realize, if a technician is injured in your home your home owners policy does not cover this. Do not allow a contractor to work in your home unless they provide documentation of this insurance. Best wishes, Whitiney

Service Provided:
Broken Garage Door Spring Repair
Product:
Springs
Review:

Your website and procedures were excellent and your service tech was professional and courteous. However, the cost of your services were way to high...$400 to repair the set of springs on the a door is just too much..I have done this myself in the past and it takes me under an hour to complete. I guess I will be doing it myself again this weekend.
jeff papa
A Response from: Whitney

Dear Mr. Papa, Thank you for your kind words. Fixing things yourself is always the cheapest way to do things. Allow me to provide you with a few tips since you decided to do this job yourself. Most springs from your big box stores come with a 2,000 cycle rating which may be why your spring has broken again. Try to go online and find a high cycle spring of at least 25,000 cycles so you do not experience the same spring inconvenience in the near future. If you are unable to find this type of spring please call us and we would be happy to provide this for you with a lifetime warranty as long as you live in your home. You will never have to fix this yourself again.

Chris K Service Provided:
Garage Door Repair
Product:
Garage Doors
Residential Technician:
Review:

I got the name of Precision fom my Money Mailer at the same time my garage door spring broke. Drew was the young man who was assigned to my problem and was very effecient as well as personable and I would recommend him or your company to anyone wanting a garage door opener. He is a good example of your business.
Jean Winkler
Service Provided:
Broken Garage Door Spring Repair
Product:
Springs
Review:

Your Sales Person got the contract signed on Saturday(06/15/2013) and told me that someone from the office will contact on Monday due to my situation, I needed the door to be fixed by Thursday. But as of today, Thursday 20th, 2013.
DINESH JANIE
A Response from: Doug

Janie, Unfortunately we do not make the doors and are beholding to the manufacturer time frame. We are glad you afforded us the opprotunity to complete the job and hope the door gives you a lifetime of service.

Service Provided:
Broken Garage Door Spring Repair
Product:
Garage Doors
Review:

I really wish that I did not call for service. The service call charge did not include lubricating the chain or pulley or anything else. The gentleman that came in, immediately decided that the springs needed to be replaced and told us the charge would be $273. There was no other diagnostic work done. When I told him it was a lot of money he made my wife sign a release and left. I got a can of lubricant spray from homedepot, and the garage door works fine.
kamal jamal
A Response from: Doug

Kamal, Thank you for reviewing our company. Your feedback, although stinging is appreciated. I have looked at the paperwork on your account and talked to the technician who went out to your house. In his report he found your door to to be out of balance by about 30lbs. According to DASMA and the national safety council a properly operating door is suppose to balance when operated manually unattached from the the garage door opener. Yours did not do this. The reason we ask customers to sign a release is for liability reasons. When a customer does not want to follow our recommendation to fix the door it can sometimes leave a dangerous situation. We can only recommend what you should do . We can not make you do it. Lubrication does not make it safe. When operating a door under these conditions you will either strip the gear on the opener, burn out the motor or have it potentially fall. Doug

Service Provided:
Broken Garage Door Spring Repair
Review:

Technician pleasant and polite; however, overwhelmed with a sense that he was a salesman and not truly willing to offer a repair solution. Seriously doubtful if I will rely upon Precision again - prices unreasonable in comparison to competitor.
Susannah Torman
A Response from: Doug

Susannah, I appreciate your input. Our technician Ron recommended replacement of the Garage door opener because you were experiencing intermittent problems with the existing opener. Yes we can try replacing circuit boards and that may fix the problem or it could reoccur again. There is no doubt that replacing the opener is more costly. The benefit is you know it will work. In retrospect if we were to do this again we would probably recommend the same thing again. Sorry we were not able to help you. Best wishes.

Service Provided:
Garage Door Opener Repair
Review:

I was satisfied with your technician. Dissatisfied with the response from your scheduler for not returning my call after the repair failed!!!
lisa goldman
A Response from: Doug

Lisa, we are so sorry to disappoint you. We really broke down in two ways. First I realize how frustrating it is to have a repair fail and potentially have to take another day off of work. Second, we did not get back to you in 24 hours. I know we have solved the problem now but that still doesn't ease the frustration. I am going to discount your service as a token of our appreciation. I hope this helps.. I promise we will get better because of your response. Doug

Service Provided:
Broken Garage Door Spring Repair
Review:

I was very disappointed with Precision's service. I had a repair issue because of a broken cable, and instead of fixing what was broken they wanted to replace everything and charge $XXX! If the customer just wants a repair, give the customer what they want! And for that they charge a $XX service fee!
Dave
A Response from: Doug

Dave, Thank you for your feedback. I had a discussion with your technician. He told me that your door was in an unsafe state. In particular, he told me that your bottom panel was rotted and would need to be replaced. I know you have elected to have no work done and have replaced the individual broken cable. Of course this your prerogative, however, we would never recommend you do this. Stainless steel cables do not break because of the weight of the door. Cables break because they are dragging through pulleys that are not turning or rubbing against something they shouldn't be. The best way to fix a door in this condition would be to rebuild the hardware and change the bottom section or replace the entire door. Tim recommended this to you and you have elected not to do it. The $69 service fee we quoted you before coming out to the house is not conditional of whether we do the work or not. I have reached out to you twice on the telephone to discuss this with you further. My goal is to have 100% customer satisfaction. If you call me back, I will make that happen. Regards.

Tim Service Provided:
Garage Door Repair
Product:
Cables
Residential Technician:
Review:

I personally wouldnâ??t use you again. I was a little thrown off by the cost and I had just had the other side repaired for the same thing and I had the company come out that installed the doors and the cost was about a 5th of what I was charged. I know I was told everything will last longer and was better but you should be given an option, even for the simple repair it was still almost triple in cost compared to what I paid. This is not a good time to be ripping off the consumer.
ogonna orjiekwe
A Response from: Doug

Thank you for your review. We need feedback from our customers, both satisfied and unsatisfied, to improve our business. It will help us achieve our goal which is 100% CUSTOMER SATISFACTION. In your case I know you were displeased with our pricing. I have attempted to reach out to you to no avail. Absent from a conversation with you I can only speculate what your comments are based upon. As you may already know our technicians do not set our prices, the company's management and myself do. Although our prices are not established to be the lowest in the industry we need to make sure we can maintain a profit which will enable us to stand behind our product in the years to come. I can not speak as to why the person who installed your door was less. What I can say is when we install new doors most repair issues for the next five years are serviced with no cost to the customer. Perhaps this is why there was such a disparity between our prices and theirs. I thank you for your feedback and await a response to my calls at your convenience. Regards

Service Provided:
Garage Door Opener Install
Product:
Springs